Bodegraafse Maestro 2023

Kaylee Baggerman winnares Bodegraafse Maestro 2023!

Wat was dit een spannende editie van de Bodegraafse Maestro! Alle kandidaten hadden zich bijzonder goed voorbereid op het dirigeren van hun keuze werk met als gevolg dat het kiezen van 3 finalisten geen gemakkelijke taak werd voor orkestleden en juryleden John Boumans en Lyan Verburg. Tanja van Viegen, Robin Kersbergen, Annemarie Visser, Hans van Dijk, Saskia Nagel, Michiel Grauss, Kaylee Baggerman en Cor de Raadt dirigeerden vol overgave het Fanfare Promotie Orkest. Het publiek mocht luisteren naar uitvoeringen van: I Will Survive, Olympic Fanfare, Smoke on the Water, Hongaarse Dans No 5, Wilhelm Tell en Sugar.
Tijdens het tellen van de stemmen traden de dansleerlingen van dansschool I’m In Motion van Frency van Duijn op met 2 leuke flashmob dansen en zij werden daarbij begeleid door het FPO onder leiding van Lucienne de Valk.

Annemarie Visser, Kaylee Baggerman en Saskia Nagel mochten door naar de finale ronde waarbij ze alle drie het bekende Slavenkoor uit de opera Nabucco van Giuseppe Verdi dirigeerden. Kaylee dirigeerde het orkest met vaste hand en veel gevoel en werd na afloop van de finale uitgeroepen tot Bodegraafse Maestro 2023!
Onze grote dank gaat uit naar Ons Fonds, de Culturele Commissie Bodegraven-Reeuwijk, de gemeente Bodegraven-Reeuwijk en Garage Van der Hee Zwammerdam, mede dankzij uw steun konden wij de Bodegraafse Maestro 2023 organiseren!

Battle der Alphense & Bodegraafse Maestro's 2023

Evon Zevenbergen winnaar Battle der Alphense & Bodegraafse Maestro’s 2023!

Tijdens de repetitie in Zwammerdam, werd al duidelijk dat alle maestro’s er allemaal vol voor zouden gaan en deze dag dirigeerden ze dus met passie het Fanfare Promotie Orkest tijdens hun keuzestukken. Na de puntentelling, waarbij het zeer close was, mochten uiteindelijk Evon Zevenbergen, Kaylee Baggerman en Rens van Renssen zich opmaken voor de finale ronde waarbij ze alle drie de Hongaarse Dans nr 5 dirigeerden. Evon Zevenbergen werd daarna tot Maestro 2023 uitgeroepen, Kaylee en Rens behaalden in de finale beide evenveel punten en werden dus gedeeld 2e.

Michiel Grauss, burgemeester van Bodegraven-Reeuwijk, zelf nog deelnemer aan de Bodegraafse Maestro 2023, overhandigde Evon de Alphense Maestro trofee 2023 en een bos bloemen. Daarna ontvingen alle andere maestro’s van Cora Blanken van Stichting Streekfestival hun Maestro 2023 deelname certificaat en van Michiel een mooi boeket. Last but not least werden juryleden Aubrey Snell en Joop Nijholt en presentator Rob Buis bedankt en in het zonnetje gezet door Cora en natuurlijk ontvingen ook zij een mooie bos bloemen.